Haberler Uncategorized

Sultangazi Belediyesi ve Sosyal Medya

Sultangazi Belediyesi sosyal medya hesaplarını bir süredir kullanıyor. Peki gerektiği gibi ve verimli kullanabiliyor mu? Bu yazımda bunlara değineceğim.

Öncelikle Sultangazi Belediyesi’ni halkla iletişim konusunda genel olarak başarılı bulduğumu söylemek istiyorum. Özellikle önceki yıllarda vatandaşların talep ve şikayetleri için 444 23 32 numaralı hizmet telefonunun tanıtımının başarılı bir şekilde yapıldığını düşünüyorum. Şahsen numaranın benim ezberimde kaldığını söyleyebilirim.

Sultangazi Belediyesi Websitesi
Belediye’nin kurumsal sitesi için iyi denilebilir. Pek çok belediye gibi kendi reklamını yapmayı ihmal etmemiş ama site ilk açıldığında hemen altta dikkat çekici bir şekilde hızlı erişim menüsü bulunuyor ve burada belediye ile ilgili işlemler için ziyaretçilere kolaylık sağlanmış. Sitede yer alan iletişim formu gene şikayet ve taleplerini iletmek isteyen vatandaşlar için kullanışlı olmuş. Fakat 444 lü numarayı sitede öyle kolayca bulamıyoruz. Ortalama bir vatandaş için hizmet numarasını bulmak sıkıntı olacaktır, siteye girdiğinde başka bir sayfaya gitmeden telefon numarasına erişebilmeli.

Sultangazi Belediyesi Sosyal Medya Hesapları
Sultangazi Belediyesi’de sosyal medyayı Facebook+Twitter olarak görenlerden. Fakat halkın kullanım alışkanlıklarını gözönüne alarak bu durumu yadırgamıyorum Fakat sosyal medya hesaplarının nasıl kullanıldığı konusunda eleştirilerimi esirgemeyeceğim.

Twitter Kullanımı
Belediyenin internet sitesinden 2 farklı Twitter hesabına bağlantı verilmiş. Bunlardan biri Cahit Altunay’ın kişisel hesabı, diğeri de belediyenin hesabı. Anlaşıldığı kadarıyla hesapların yönetimi Basın Danışmanı Fazıl Ergüt tarafından yapılıyor. Bu oldukça göze batıyor çünkü başkanın hesabından sürekli kendini retweetliyor.

Retweet ettiği gönderiler her ne kadar başkanın toplantıları, etkinlikleri olsa da hoş durmuyor. Bu tweetler de pekala başkanın hesabından atılabilir. Başka birinin hesabından retweetlemeye gerek yok. İlle de başka bir hesaptan retweet edilecekse de bu basın danışmanının kişisel hesabı değil, belediyenin kurumsal hesabı olur.

Cahit Altunay’ın hesabından gene bazı vatandaşların şikayet ve taleplerine cevap verildiği de oluyor. Fakat hesapta genel olarak kullanılan dil konusunda kurumsal mı yoksa samimi bir dil mi kullanılacağına karar verilememiş gibi gözüküyor.

Kurumsal hesapta ise sadece belediyenin sitesinde yer alan haberler paylaşılıyor. Paylaşımlar manuel olarak yapılıyor ama o iletiler o kadar robotik ki otomatik rss bağlantısını aratmıyor. Ayrıca bu hesapta vatandaşlarla karşılıklı bir etkileşimde bulunulmuyor.

Facebook Kullanımı
Facebook sayfasında da aynı kurumsal twitter hesabı gibi resmi bir üslup kullanılmış. Beğeni sahipleri sayfada paylaşım yapamıyor. Birebir hesapla sürekli ilgilenen profesyonel birileri olmadığı için doğru bir karar diyebiliriz. Bunun dışında şikayetler sayfa yönetimine gönderilebilir, iletiler de yoruma açık.

Genel olarak baktığımıza diğer belediyelere nazaran daha iyi bir profil çiziyor fakat özellikle seçime yaklaştığımız şu günlerde belediyenin sosyal medya hesaplarının profesyonel bir sosyal medya hesap yöneticisi tarafından kontrol edilmesi faydalı olacaktır.

Yılmaz Barış / Sosyalmedyal.com

Yazar Hakkında:

yilmaz

Yorum Yaz